|
02.11.2018 | מפגש ראשון: תיאוריה וקווים מנחים |
הרצאה |
מרצה |
הכרות ציפיות וחלוקת חוברות הקורס. |
|
ההתנגדות הלא אלימה – גלגולה של שיטה מתחילת התפתחותה דרך הסמכות החדשה ועד עקרון העוגן. הסמכות המעוגנת |
פרופ' חיים עומר |
"מורים היום: מהישרדות לשליחות"- הרצאה חדשה לכבוד צאת ספרו החדש של חיים עומר. |
פרופ' חיים עומר |
|
09.11.2018 | מפגש שני: תחילת טיפול |
הדרכת הורים קצרת טווח- שלד הטיפול. תפקיד האינטייק. |
ד"ר אירית שור ספיר |
ההכרזה והסל האדום- התחלה מהירה של טיפול. |
ד"ר לימור וידנה |
תרגול ה"הכרזה" בקבוצות. |
תרגול וסימולציה |
|
16.11.2018 | מפגש שלישי: עגינה על ידי נוכחות והשגחה הורית |
עגינה ע"י נוכחות והשגחה הורית. |
טל פישר |
התיישבות - הרצאה. |
ד"ר אירית שור ספיר |
התיישבות - תרגול. |
תרגול וסימולציה |
|
30.11.2018 | מפגש רביעי: עגינה ע"י שליטה עצמית ומניעת הסלמה |
עקרונות וכלים לעיגון על ידי שליטה עצמית. |
ד"ר אירית שור ספיר |
סרט- 15 דקות. |
|
תרגול נושא ההסלמה בקבוצות קטנות. |
תרגול וסימולציה |
פעולות פיוס ופיצוי תיקון ו"אלבום הילד הטוב"- הדגשת החיובי שבילד. |
ד"ר לימור וידנה |
|
07.12.2018 | מפגש חמישי: עגינה על ידי תמיכה |
הסרת מעטה הסודיות ובניית רשת תמיכה. |
טל פישר |
NVR כטיפול קבוצתי. |
טל פישר |
בניית הקשר הורה-מורה. |
ד"ר אירית שור ספיר |
|
14.12.2018 | מפגש שישי: יישום הגישה בהפרעות חרדה |
הפרעת חרדה בילדים- איך לתמוך במקום לגונן. |
פרופ' חיים עומר |
הפרעת חרדה בילדים- תרגול. |
תרגול וסימולציה |
סירוב בית ספר- מה עושים כשהילד מסרב ללכת לבית הספר? |
ד"ר אירית שור ספיר |
|
21.12.2018 | מפגש שביעי: ישום הגישה במודלים נוספים |
NVR כשיטת טיפול לילדים בעלי ADHD. |
ד"ר אירית שור ספיר. |
NVR כשיטת טיפול במצבים רפואיים- סכרת. |
ד"ר יעל רוטמן כביר |
"דור המסכים"- השגחה ונוכחות הורית במרחב בוירטואלי. |
ירון סלע |
סיכום ותעודות. |
|